Terug Gelijk uw website aanmelden

Metatags NederlandsAlles over meta-tags - Meta-tags België Officiële Site

Waarom staat de één bovenaan en is de ander niet te vinden?


Zoekmachines of zoekmotoren zijn steeds belangrijker geworden op internet. De getallen vliegen u om de oren. 80% van de internetters gebruikt een zoekmachine, ruim 61% zoekt meestal alleen via Google en bijna niemand kent uw domeinnaam maar weet wel wat u doet.

sluit deze extra uitlegHoe komen zij aan de 61%? Heel simpel: men zoekt op meer plekken dan alleen bij Google. Vergeet ook niet dat mensen spullen zoeken via 2dehands, banen bij Stepstone en vakantie's bij Sunjets. En vergeet niet dat Facebook powered is by Bing.

Volgens recent onderzoek van het toonaangevende onderzoeksbureau Nielsen/Netratings heeft Google een marktaandeel van rond de 61%. Alleen aanmelden bij Google? Het is dan de vraag of u 39% van uw bezoekers kunt missen!

Nielsen/Netratings:

  • 61% Google
  • 14% Yahoo
  • 13% Bing
  • 03% Aks
  • 02% AOL

Hoe komen zij aan de 61%? Heel simpel: men zoekt op meer plekken dan alleen bij Google. Vergeet ook niet dat mensen spullen zoeken via 2dehands, boeken bij Bol, banen bij Stepstone, vrienden bij Facebook en vakanties op bijvoorbeeld de website van Sunjets. Werkgevers twitteren over personeel dat ze vonden via Linkedin. En bijvoorbeeld Amazon.com heeft zijn eigen zoektechniek: A9.com .

Verder krijgen vrijwel alle nieuwe HP en Dell computers standaard de Bing Search toolbar geïnstalleerd. En iedereen die Norton beveiligingssoftware in gebruik heeft krijgt automatisch Ask als standaard zoekmachine. En de een update van Java krijgt je automatisch aangevinkt de Yahoo ! toolbar mee.

Kortom men zoekt op veel meer plaatsen dan alleen via Google.

Onlangs heeft Nokia (ook geen klein bedrijf) besloten om alle mobiele telefoons standaard te voorzien van de Bing zoekfunctie. De zogenaamde Bing-Powered-Search. Iedere maand heeft Google dus minder marktaandeel!

Soms zijn er onderzoeken die beweren dat 89, 90 of 99% zoekt via Google. Hoe kan dat dan? Eigenlijk heel simpel: het gaat er om wat vergeleken is. Is het bezoek aan de hoofd-pagina van de zoekmachine, of is het een berekening van het zoek-netwerk. Op dit moment heeft Nielsen/Netratings de meest uitgebreide berekening.

Echter als er morgen iemand 2 vrienden vraag "welke zoekmachine gebruik jij" en beide zeggen "Google", dan verschijnt er weer een onderzoek op een weblog dat "100% via Google zoekt". Neem dit soort getallen en huiskamer onderzoekjes dus met een korreltje zout.

 

[ sluit deze extra uitleg ]

Verder komen er dagelijks nieuwe internet-technieken bij. Zoveel zelfs dat het bijna onmogelijk is geworden om alles bij te houden. Toch bestaan de meta-tags al langer dan vandaag.

Op het gebied van Search Engine Optimization (SEO) spelen de meta-tags nog steeds een belangrijke rol! Vooral de meta description is erg belangrijk want deze wordt weergegeven als de tekst bij de zoekresultaten. Zorg dus dat je meta-tags voor elke pagina uniek zijn en uitnodigd om op te klikken. Samen met een relevante title tag vormen deze de tekst die de zoeker moet overhalen om te klikken.

Onderzoek heeft aangetoond dat slechts 20% van de web-pagina's zijn voorzien van die belangrijke meta-tags en ruim 80% van de internet sites ongeschikt is voor het aanmelden bij de zoekmachines. Ondermeer meta-tags zorgen ervoor dat u bij zoekmachines te vinden bent... zo hoog mogelijk!



meta-tags zal u bij diverse zoekmachines aanmelden want alleen google heeft geen nut! 

Bovenaan staan bij de zoekmachines ?

 

Maar ja, als u uw site niet optimaal heeft ingericht voor het aanmelden bij de zoekmachines en geen meta-tags gebruikt, hoe kunnen ze u dan ooit vinden in het internet-doolhof? Is uw website wel optimaal voor het aanmelden bij de zoekmachines? Het is tijd voor verandering!

 

Lees waarom u Meta-tags moet gebruiken

 
U maakt gebruik van onze metatags website conform onze algemene voorwaarden meta-tags.be/alv
© 2017 - Onderdeel van The MetaTags Company BV - Laatste bewerking: 19-08-2017