Terug Gelijk uw website aanmelden

Uitleg over meta-tags en hoe werken nu die meta-tags ?

   

Het maken van een website die geschikt is voor aanmelding bij de zoekmachines en dus ook voorzien is van meta-tags is een zorgvuldig werkje. Het is dan ook eerder meta-tags ontwerpen. MetaDesign dus! Vaak kunt u in pagina ontwerp programma's aangeven wat de tags moeten worden. Vaak ook niet.

Wat is een metatag? Een Metatag is een stukje verborgen code op een website. Meta-tags staan dus als het ware "verscholen" in de broncode van uw site. U kunt meta-tags tevoorschijn halen door op iedere willekeurige pagina die u ziet in uw browser te klikken op 'bron' of 'source'.

  • NL: Bekijk Paginabron
  • EN: View Source

Meta-tags staan in het zogenaamde HEAD gedeelte van uw website.

Om Meta-Tags in uw website te plaatsen heeft u bijvoorbeeld een eenvoudige tekstbewerker nodig zoals wordpad of simpeltext om de Meta-Tags handmatig in te voegen.

Pagina opmaak programma's zoals bijvoorbeeld Frontpage willen nog wel eens spontaan uw tags verwijderen als u iets aanpast. Let hier goed op.

Geen tags = slechtere vermelding!

broncode
   

Betekenis

   

Meta-Tags, een soort verborgen code die de zoekmachines gebruiken om uw site te indexeren. Toen het internet  halverwege de jaren '90 onoverzichtelijk ging worden ontstonden de eerste zoekmachines. Handig om het hele internet te doorzoeken. Het allereerste 'internet' bestond uit tekstpagina's.

Al snel kwam de mogelijkheid om ook plaatjes toe te voegen en tegenwoordig zijn flash animaties niet meer weg te denken. Dus zoekmachines hadden extra informatie nodig om de inhoud van de pagina te begrijpen. Hiervoor zijn de meta-tags.

Volgens duidelijke afspraken, de zogenaamde RFC's, kunnen meta-tags in de broncode van een pagina geplaatst worden. Uiteraard zijn er mensen die de meta-tags misbruiken door verkeerde woorden te plaatsen. Dat heeft geen uiteraard geen nut. Maar maakt u pagina's die geschikt zijn voor de zoekmachines, optimale broncode en relevante meta-tags, dan zult u zien dat u beter gaat scoren dan uw concurrent die niet zijn website heeft optimaliseerd.

Zoekmachines kunnen zo de beste resultaten weergeven.

   

De basis opbouw

   

De tag zal bijna altijd bestaan uit de volgende onderdelen:

< META NAME="naam"

de naam van een gewone tag die u gaat definiëren. Dus bijvoorbeeld een keyword of een description tag.

< HTTP-EQUIV="naam"

de naam van een speciale tag die u gaat definiëren. Bijvoorbeeld over de maker of de auteursrechten.

< CONTENT="waarde"

de waarde die de tag gaat krijgen.

Hier staan de begrippen en omschrijvingen, bijvoorbeeld de steekwoorden of het aantal dagen bij een zogenaamde 'revisit-tag'.

Wilt u snel aan de slag, ga dan verder met het originele Meta-tags StappenplanMeta-tags Stappenplan
   
meta-tags seo uitleg Tags: seo, uitleg,meta-tags, howto, gebruik, broncode
 

 

© 2017 - Onderdeel van The MetaTags Company BV - Laatste bewerking: 25-06-2017