Het 15 Stappenplan - Stap 6
|
Interne Links
Stap 6
Vrijwel iedereen heeft op zijn website links staan naar andere website's of externe pagina's. Zoekmachines kennen waardes toe aan links tussen website's. Als meerdere mensen naar uw site linken is de inhoud blijkbaar belangrijk. Dit zijn de zogenaamde incoming links of externe links. Vergeet deze niet met enige regelmaat te controleren. Vraagt er iemand om een link, controleer dan ook of zij wel een link terugplaatsen.
Er bestaan ook interne links. Van de ene pagina naar de andere binnen uw website. Let op dat als u in uw site spreekt over bijvoorbeeld spaarlampen, dat u een link plaatst naar de lampenoverzichts-pagina en niet naar 1 algemene pagina. U wilt dat de verschillende pagina's op uw site door de verschillende bezoekers en belangstellenden worden gevonden. Vergelijk uw site met een warenhuis; wilt u iedereen bij de ingang of wilt u verdeling over alle afdelingen en verdiepingen?
|
|
 |
|
Kijk ook goed in uw statistieken op welke woorden er gezocht is en op welke pagina men uitkwam. Krijgt u om duistere reden heel veel zoekopdrachten met het steekwoord van produkt A op de pagina met informatie over produkt B, breng dan een interne link aan naar de pagina van produkt A. Zowel de bezoeker alsook de zoekmachine zal deze verwijzing snappen. De vermelding wordt beter, uw bezoekers komen gelijk op de juiste pagina dus minder irritatie of kans dat ze weg klikken.
Controleer ook of links naar u toe wel op een bestaande pagina uitkomen. Want het zou zonde zijn als iemand naar u toe linkt deze vervolgens uitkomt op een 404-not found pagina. Beter is zo'n pagina te vervangen door een zoekpagina of een suggestie pagina.
Gebruik maken van link-farms of free-for-all-links scripts heeft geen nut. Een link moet echt kwalitatief en relevant zijn.
|
|
Ga verder met stap nummer 7 - de website online
|
|
|
© 2019 - Onderdeel van The MetaTags Company BV - Laatste bewerking: 10-12-2019 |