Terug Gelijk uw website aanmelden

SERP search engine results page

 

SERP is een afkorting die staat voor  "search engine results page" oftewel de resultaten pagina van een zoekmachine.

Een zoekmachine resultaten pagina (een SERP) is de lijst van vermeldingen die wordt weergegeven door een zoekmachine in antwoord op een ingegeven zoekopdracht. Na een zoekopdracht ziet u een lijst van webpagina's met titels, een link naar de pagina en een korte beschrijving van de zoekwoorden die werden gevonden in de omschrijving (de description meta-tag) of inhoud van de pagina.

 

SERP Cache

 

Sommige zoekmachines gebruiken een geheugen, een cache van SERPs, voor frequente zoekopdrachten. De zoekmachine updates de SERPs periodiek om rekening te houden met nieuwe pagina's en dit kan weer leiden tot het wijziging van de ranglijst van de pagina's in de SERP. Wat er in het geheugen staat is bij bijvoorbeeld Google weer makkelijk te zien door op de link Cache te klikken. Dan ziet u wanneer de spider voor de laatste keer op bezoek is geweest en of de nieuwe pagina al opgenomen is in het nieuwe resultaat.

De update van SERP enkele dagen of weken duren. Soms zijn de resultaten daardoor onnauwkeurig of verouderd maar uiteraard doen zoekmachines er alles aan om zo snel mogelijk te spideren en actueel te blijven.

Verschillende types van de resultaten


SERPs van de grote zoekmachines zoals Google en Yahoo! kunnen verschillende soorten resultaten bevatten zoals bijvoorbeeld:

  • contextuele zoekresultaten
  • algoritmische zoekresultaten
  • organische zoekresultaten
  • gesponsorde links
  • beelden en afbeeldingen
  • kaarten en plattegronden
  • definities
  • gesuggereerde zoekwoorden
  • correct gespelde woorden

De SERPs voor deze gespecialiseerde zoekopdrachten bieden specifieke soorten resultaten.

Reclame (Sponsored Listings)

 

SERPs bevatten meestal reclame. Op deze manier kunnen zoekmachines geld verdienen. Gemeenschappelijk voorbeelden van deze advertenties worden weergegeven op de rechterkant van de pagina (bijvoorbeeld Google Adwords) als kleine ingedeeld stijl advertenties of direct boven de organische zoekresultaten aan de linkerkant (bijvoorbeeld Yahoo! Sponsored Search).

Als we een voorbeeldpagina bekijken van Google dan kunnen een SERP verdelen in 3 grote vakken:


SERP  search engine results page

1. Google One Box: plattegrond, plaatselijke resultaten, map, plaatjes en definities.

2. Organische zoek-resultaten.

3. Gesponsorde links, de adwords.

 

Meta-tags - de belangrijkste zaken samengevat

       
Uiteraard mag u de meta-tags op alle pagina's plaatsen, dus niet alleen de eerste index. Zorg er wel voor dat iedere pagina zijn eigen relevante tags krijgt, met steekwoorden en begrippen die betrekking hebben op de inhoud. Het lijkt misschien veel werk om voor iedere pagina aparte meta-tags te verzinnen maar u zult zien dat het werkt. Maak er tijd voor, het levert bezoekers op!
  1. Lees verder waarom meta-tags belangrijk zijn en wat zoekmachines er mee doen.
  2. Gebruik de meta-tags generator om juiste meta-tags te maken.
  3. Laat gratis uw website analyseren en krijg professioneel advies van onze experts.
  4. Zorg voor een goede aanmelding bij de zoekmachines en kies 1 van onze pakketten.
gratis uitproberen BE pakket voor 49 uro aanmelden zoekmachines EU pakket voor 79 euro aanmelden zoekmachines Wereld pakket voor 99,= euro aanmelden zoekmachines
Gratis uitproberen BE pakket EU pakket Wereld pakket
       
seo meta-tags, serpTags: meta-tags, seo, serp
© 2017 - Onderdeel van The MetaTags Company BV - Laatste bewerking: 19-10-2017