Terug Gelijk uw website aanmelden

Betekenis van de html tag HTTP-EQUIV "REFRESH"


Wat is de invloed van de meta-tags googlebotMet deze meta-tag geeft u aan na hoeveel tijd een pagina ververst moet worden of na hoeveel seconde u wilt laten doorverwijzen naar een andere pagina. Zoekmachines geven refresh pagina's een extra negatieve waarde. Het aanbrengen van een aanklikbare link is een betere oplossing.

Dus het kan uw vermelding beïnvloeden op een negatieve manier bij verkeerd gebruik!

Een voorbeeld van de zogenaamde refresh waarde is:
 
<meta http-equiv="refresh" content="waarde">
Deze refresh-tag zorgt voor het automatisch doorschakelen naar een volgende pagina.

<meta http-equiv="refresh" content="30; ,URL=http://www.meta-tags.be/aanmelden">

Hier is "30" het aantal seconden en /aanmelden  is de pagina waar naar verwezen wordt. Stel u heeft ieder jaar een groot evenement. De inschrijving voor dit evenement komt ieder jaar te vervallen en ieder jaar heeft u een nieuwe pagina om alvast een voor-inschrijving te doen op volgend jaar.

Voorbeeld meta-tag HTTP-EQUIV REFRESH

  1. www.uwevenement.be/2010inschrijven.html
  2. www.uwevenement.bel/2011inschrijven.html

Zodra nu pagina 1 niet meer actueel is plaats u daar een nieuwe pagina met bijvoorbeeld de tekst "2010 is gesloten, schrijf u nu in voor 2011. En vervolgens zet u in de broncode een refresh zodat de bezoeker vanzelf naar de volgende pagina gaat.
Deze refresh-tag zorgt voor het automatisch doorschakelen naar een volgende pagina.

<meta http-equiv="refresh" content="10; ,URL=/2011inschrijven.html">

Hier is "30" het aantal seconden en /aanmelden  is de pagina waar naar verwezen wordt.
 
LET OP: veel internetters hebben een hekel aan dit soort browser-beïnvloeding. Die willen zelf bepalen waar men op klikt en ervaren het "doorschieten" naar een volgende pagina dan ook als vervelend. Ga dus zorgvuldig om met deze manier van invloed uitoefenen. Het aanbrengen van een aanklikbare link is een betere oplossing.

meta-tags - Waar te plaatsen ?

 

Uiteraard mag u de meta-tags op alle pagina's plaatsen, dus niet alleen de eerste index. Zorg er wel voor dat iedere pagina zijn eigen relevante tags krijgt, met steekwoorden en begrippen die betrekking hebben op de inhoud. Het lijkt misschien veel werk om voor iedere pagina aparte meta-tags te verzinnen maar u zult zien dat het werkt.

<meta name="http-equiv="refresh"" -  de belangrijkste zaken samengevat

       
De meta-tags http-equiv="refresh" tag gebruikt u om een pagina te herladen of om te verwijzen naar een nieuwe pagina.
  1. Lees verder waarom meta-tags belangrijk zijn en wat zoekmachines er mee doen.
  2. Gebruik de meta-tags generator om juiste meta-tags te maken.
  3. Laat gratis uw website analyseren en krijg professioneel advies van onze experts.
  4. Zorg voor een goede aanmelding bij de zoekmachines en kies 1 van onze pakketten.
       
gratis uitproberen aanmelden zoekmachines BE pakket voor 49 uro aanmelden zoekmachines EU pakket voor 79 euro aanmelden zoekmachines Wereld pakket voor 99,= euro aanmelden zoekmachines
gratis uitproberen BE pakket Europa pakket Wereld Pakket
       
refresh, content, http, header, meta, name, meta-tag Tags: refresh, content, http, header, meta, name, meta-tag
© 2017 - Onderdeel van The MetaTags Company BV - Laatste bewerking: 12-12-2017