Terug Gelijk uw website aanmelden

Gezien op TV RTL 4  Herman Den Blijker Herrie In Hotel Moulin de L'Achat

Herman den Blijker dossier Herrie in het jacht hotel Moulin de L'Achat

Herman den Blijker Herrie in het hotel RTLDossier:

Herrie in het jacht hotel
Moulin de L'Achat

Chef-kok Herman den Blijker was op bezoek bij Moulin de L'Achat, een prachtige oude watermolen midden tussen de velden en de bossen. Hij had de hulp nodig van Metatags.nl om te scoren bij Google en vindbaar te worden in de zoekmachines.

En op internet bij onder andere de zoekmachine Google was de website van Hanneke en Jur Timmermans van Moulin de L'Achat totaal onvindbaar... Het laatste jaar was er slechts 1 klik gekomen vanaf de zoekmachines.

Een enorme kans voor Moulin de L'Achat !

Het probleem: Herman heeft haast !

Herman den Blijker belt met metatags bij jacht hotel moulin de l achat

Herman belde Metatags.nl vrijdagmiddag. "Kunnen jullie even de hele website van Hanneke en Jur Timmermans van Moulin de L'Achat opnieuw maken, alle belangrijke arrangementen er op zetten en ohja, het moet maandag klaar zijn".

Uiteraard hebben we Herman het zelfde weekend nog geholpen. Normaal doen we alleen pagina's optimaliseren en aanmelden bij de zoekmachines maar ditmaal was de bestaande website technisch zo oud dat we alles op de schop hebben genomen en een totaal nieuwe website hebben gemaakt.

Het doel:

Gelukkig wilde het team van Metatags in het weekend doorwerken om alles op tijd af te krijgen. De hulp van ontwerp studio Boshuizen werd ingeroepen voor een nieuwe huisstijl en een nieuw logo. Zo snel mogelijk is er een website gemaakt die zoekmachine-vriendelijk is en pagina's die je kan voorzien van die o-zo belangrijke MetaTags.

De oplossing voor Moulin de L'Achat 

Wat we als eerste gedaan hebben is:

  • een nieuw ontwerp
  • geen framesets meer !
  • alle hoofdpagina's voorzien van metatags
  • al deze pagina's hebben een duidelijk titel gekregen
  • iedere hoofdpagina heeft een pakkende en wervende omschrijving
  • teksten aangepast en voorzien van belangrijke steekwoorden
  • een favicon.ico geplaatst, dat is het kleine plaatje in de browser voorafgaande aan de URL
  • een xml-sitemap gemaakt, die is weer belangrijk voor de zoekmachines
  • een robots.txt file aangemaakt

In de aankomende weken gaan we samen met Hanneke en Jur Timmermans van Moulin de L'Achat aan de slag om de teksten op hun website uit te breiden. Ook zullen we ze leren hoe ze zelf aanpassingen kunnen maken en bijvoorbeeld nieuwe arrangementen op de site kunnen plaatsen.

En we zullen vragen aan de provider van Moulin om de server software te updaten naar onder andere PHP5 en de nieuwe Mysql versies zodat een CMS online gezet kan worden. Websites maken tegenwoordig gebruik van databases. PHP en Mysql zijn de laatste 5 jaar zo populair geworden dat je niet meer zonder deze server opties kan.

Het resultaat

Aan het eind van de aflevering is Hanneke helemaal blij. Ze moeten al een nieuwe agenda kopen om er alle reserveringen in te schrijven.

Want dankzij die nieuwe site stonden ze met zogenaamde meer-links bovenaan in de zoekmachines. Zocht je op onder andere "jacht hotel" dan stonden ze bovenaan. En door middel van Google Analytics was te zien dat de bezoekers van 1 klik per jaar naar honderden per dag gingen.

Stonden, want een half jaar later ging het weer mis.

Een half jaar later

Chef-kok Herman den Blijker schiet regelmatig bedrijven te hulp die in zwaar weer verkeren. In een paar dagen vinden er dan een hoop veranderingen plaats en soms is het allemaal ineens wat veel. Jur en Hanneke hadden sinds jaar en dag hun website in beheer bij een goede vriend.

Het probleem was echter dat hun website stond op een oude server met verouderde software uit 2005. Een CMS, dat is een content management systeem, was niet mogelijk en nieuwe versies van bijvoorbeeld PHP (Geen php5 en geen MySql voor de kenners) kon hun provider niet in voorzien. Kortom, technisch was er niets meer mogelijk dan blijven hangen op het niveau van 2005. Keuzes moesten gemaakt worden!

Enkele maanden na het bezoek van Herman den Blijker besloten Jur en Hanneke om weer verder te gaan zoals ze voor de uitzending begonnen waren. Voor wat betreft internet kwam eerst de de oude website weer online en de oude problemen waren weer terug. Was Hanneke aan het einde van de uitzending nog enthousiast dat ze een nieuwe agenda moesten kopen voor alle reserveringen, nu laat zich de uitkomst raden...

Wat nog over is zijn screenshots van de mooie website die qua opbouw en inhoud (technische broncode) optimaal was voor de zoekmachines en een screenshot van de oude vermeldingen bij Google.

Screenshot Google December 2010

Op de woorden "jacht hotel" stonden ze bovenaan!
(klik voor vergroting)

Laat dit u niet overkomen! Breng uw website altijd onder bij een goede provider met up-to-date software. Laat uw website bouwen door een gerenommeerde sitebouwer. Bijvoorbeeld Word-bestanden bewaren als HTML document kan echt niet meer anno nu.

Aanmelden bij de zoekmachines

Scoren bij de zoekmachines is ook gebruik maken van de nieuwste technieken die er bestaan op het internet om een zoekmachine vriendelijke website te bouwen. Uw concurrent bezuinigt ook niet op deze uitgaves !

  • Wilt u de RTL4 uitzending terug zien?  Klik hier
  • Wilt u ook een aanmelding bij de zoekmachines, klik dan hier

 

Meer kliks, meer bezoekers en meer reserveringen? Start dan nu uw aanmelding bij de zoekmachines !

 

aanmelden bij de zoekmachines via metatags

Herman, den, Blijker, herrie, jacht, hotel, moulin, de, L'Achat, tv, rtl, rtl4, website, optimalisatieTags: Herman, den, Blijker, herrie, jacht, hotel, moulin, de, L'Achat, tv, rtl, rtl4, website, optimalisatie

© 2017 - Onderdeel van The MetaTags Company BV - Laatste bewerking: 23-08-2017