Terug Gelijk uw website aanmelden

Gezien op TV RTL 4  Herman Den Blijker Herrie In Het Hotel Girtenmühle

Herman den Blijker dossier Herrie in het Hotel Herman Den Blijker: Herrie In Het Hotel  Camping Restaurant Manege Landhuis Girtenmühle Duitsland

Herman den Blijker RTL4 Herrie in het Hotel GirtenmühleDossier:

Herrie in het Hotel Girtenmühle

Hotel Girtenmühle in Duitsland was voor mensen uit Nederland niet te vinden op het internet. Herman den Blijker van Herrie in het Hotel kwam langs en Dhr. Reimers belde ons op om te vragen of we de site konden analyseren. We spraken het volgende stappenplan af:

  1. Uitgebreide website analyse.
  2. Advies over het oplossen van de problemen.
  3. Opnieuw aanmelden bij de zoekmachines.

Het probleem:

Er was drie jaar geleden een begin gemaakt met de website maar eigenlijk was deze nooit afgemaakt. Heel veel pagina's hadden oude informatie, verkeerde teksten of Duitse woorden waar het Nederlands moest zijn en Nederlandse woorden op Duitse pagina's.

dhr Reimers van Herman den Blijker herrie in het hotel girtenmuehleAan de hand van de statistieken konden we zien dat meer dan 25% van de bezoekers na een paar seconden de website weer verlieten. Dit is de zogenaamde bounce rate. Deze bounce rate was mede zo hoog omdat de eerste pagina van de site direct doorlinkte naar de plaatselijke VVV. Verder troffen we nog een aantal fouten aan het in content management systeem (CMS).

Hieronder ziet u de oude vermelding bij Google. De website had als titel alleen het woord "Hotel". Met nog meer dan 1 miljard mensen in de wereld die dit woord ook gebruiken ga je hier nooit mee scoren. Mensen zoeken ook niet op alleen het woord "Hotel". Dit is een veel te algemeen zoekwoord. 80% van de mensen zoekt op 2 of meer woorden. Woorden zoals "Hotel" en "restaurant" kunt u wel samen met andere woorden gebruiken maar het woord alleen heeft geen nut.

Google vermelding hotel Girtenmühle voor Metatags SEO

Het doel:

Herman den Blijker en dhr. Reimers hadden hulp nodig om Camping Restaurant Manege Landhuis Girtenmühle weer in het zadel te helpen. En Metatags kon helpen met de website analyse en de aanmelding bij de Nederlandse en Duitse zoekmachines. Meer bezoekers op de website vanuit Nederland en de bezoekers langer vasthouden op de website. Ook moeten alle pagina's ieder hun eigen unieke en relevante metatags krijgen in het Duits en in het Nederlands. We hebben samen met de sitebouwer diverse fouten uit het CMS kunnen halen. Ook zijn er veel meer teksten op de site gekomen. Plaatjes kijken is leuk maar zoekmachines reageren op woorden. Mensen zoeken bij de zoekmachines zoals Google, Yahoo en Bing op steekwoorden.

Dus schrijf! Maak er een verhaal van dat leuk is om te lezen.

De oplossing voor Hotel Girtenmühle:

We hebben contact opgenomen met de Duitse websitebouwer en gevraagd om het CMS aan te passen. Alles moet instelbaar zijn in een beheersysteem om zo maximaal de pagina's te kunnen bewerken. Afgezien van heel veel kleine dingen, want bij SEO (zoekmachine optimalisatie) helpen alle kleine beetjes, hebben we volgende gedaan:

  • Alle Nederlandse teksten op de site voorzien van Nederlandse steekwoorden.
  • Alle Duitse teksten op de site voorzien van Duitse steekwoorden.
  • Al deze pagina's een duidelijke titel gegeven in hun eigen taal.
  • Iedere hoofdpagina voorzien van een pakkende en wervende omschrijving.
  • Teksten aangepast: Duitse teksten zijn vervangen door Nederlandse teksten.
  • Nieuwe mogelijkheid om online te reserveren.
  • Aanmelding bij diverse hotel-, boekings- en vergelijkings-websites.
  • Nieuwe handmatige aanmelding bij de zoekmachines.
Hieronder ziet u de nieuwe vermelding bij Google.

Google vermelding hotel Girtenmühle na de hulp van Metatags SEO

Het resultaat:

Herman Den Blijker: Herrie In Het Hotel  Camping Restaurant Manege Landhuis Girtenmühle

Samengevat was dit een veel voorkomend probleem. Er is een website gemaakt en de eerste paar dagen wordt er actief gewerkt aan inhoud en opbouw van de website.

Maar daarna vergeet men de website.... Jaren lang is er amper een wijziging gemaakt. En een analyse van de posities in de zoekmachines doet niemand. Statistieken geven een berg aan informatie maar je moet dit wel weer verwerken in de website.

Een website moet je beheren: daarom staat de één bovenaan en is de ander niet te vinden. Aan het einde van de uitzending vat Herman den Blijker het kort en krachtig samen: 

" Gebruik je site ! "

www.girtenmuehle.de

 

Aanmelden bij de zoekmachines

 

En uiteraard zijn we een handmatige aanmelding gestart bij de zoekmachines in onder andere Nederland en Duitsland, het Metatags Europa Pakket.

  • Wilt u de RTL4 uitzending terug zien?  Klik hier
  • Wilt u ook een uitgebreide website analyse? Klik hier
  • Uw site aanmelden bij de zoekmachines: klik dan hier
 

aanmelden bij de zoekmachines via metatags

aanmelden zoekmachines EU pakket voor 79 euro

Het EU-pakket

 Metatags Duitsland Officiele site Duitstalige sites aanmelden

Het DE-pakket

 
 

herman, den, blijker, hotel, camping, restaurant, manege, landhuis, girtenmühle, metatags, herrie,website, optimalisatie, rtl4Tags: herman, den, blijker, hotel, camping, restaurant, manege, landhuis, girtenmühle, metatags, herrie, rtl4

© 2017 - Onderdeel van The MetaTags Company BV - Laatste bewerking: 25-06-2017