Terug Gelijk uw website aanmelden

Gezien op TV RTL 4  Herman Den Blijker Herrie Gezocht Kokerij op de Brusse

Herman den Blijker dossier Herrie in het Landhuishotel Cortijo Puerto El Peral in Andalusië

Herman den Blijker Herrie in het hotel RTLDossier:

Herrie Gezocht bij
Kokerij op de Brusse

Topkok Herman Den Blijker stond op een middag zomaar op het erf van boerderij restaurant 'op de Brusse' met de mededeling dat de eigenaren Reinier & Petra over een uur opgehaald zouden worden om op vakantie te gaan naar Turkije. Herman zou er ondertussen voor zorgen dat het restaurant en de boerderij gewoon door zouden draaien en dat alles op rolletjes zou lopen!

Uiteraard kreeg Herman hulp van heel veel mensen. Ook belde Herman ons op om te kijken of we binnen 2 dagen wat konden veranderen aan de website. 

Het probleem:

Uiteraard hebben we gelijk de hele website bekeken en we noemden het "Het welkom & tot ziens probleem van de website".  Kwam je terecht op een pagina op de website, dan liep je vast. Niets was aanklikbaar. De website was gemaakt door een kennis en er zat totaal geen flow in de site. Een paar losse pagina's en nergens stond een telefoonnummer of contact gegevens. Uiteraard waren ze bij de zoekmachines al helemaal niet te vinden.

Het doel:

Een werkende website, die aanklikbaar is. Want als er uiteindelijk met een (dure) Adwords campagne bezoekers komen op de website dan moeten ze wel kunnen reserveren of het telefoonnummer kunnen vinden om te bellen!

De oplossing voor Kokerij op de Brusse

Om snel van start te gaan voor Herman hebben we een nieuwe Adwords campagne opgestart voor onder andere de woorden kokerij en achterhoek. Hiermee koop je als het ware een plek in de zoekmachine Google. Wij zijn officieel erkend Google partner dus we konden dit gelukkig binnen een paar uur voor elkaar krijgen. De campagne bij zoekmachine Google zorgde gelijk voor meer kliks = meer bezoekers op de website.

Metatags op TV bij Herman Den Blijker Herrie Gezocht Kokerij Op de Brusse in de Achterhoek

Uiteraard zijn we direct een handmatige aanmelding gestart bij de zoekmachines: het Metatags Nederland Pakket.

Verder hebben we door een professionele sitebouwer de ergste fouten uit de website laten halen, onder andere:

  • Juiste metatags op de website gezet.
  • Duidelijk telefoonnummer op de eerste pagina want je moet wel kunnen reserveren: 
    "Bel gelijk om te reserveren 0315 65 92 97.
  • Onderaan een pagina kan je doorklikken naar de volgende pagina, de flow van de website.
  • We hebben de zogenaamde keywords (de zoekwoorden) gekoppeld aan de juiste bestemming.
    Bijvoorbeeld: 
    keyword proeverij gaat naar www.opdebrusse.nl/proeverij.html
    keyword high tea gaat naar www.opdebrusse.nl/hightea.html
    keyword kokerij gaat naar www.opdebrusse.nl/kokerij.html

Het resultaat

Metatags Project: Herman Den Blijker Herrie Gezocht bij Kokerij op de Brusse in de Achterhoek

Door de nieuwe Adwords campagne en het koppelen van de juiste woorden aan de juiste pagina's kwamen er direct tientallen bezoekers meer per dag op de website.

 

Een paar dagen voor de uitzending....

Helaas is alle hulp voor opdebrusse.nl net voor de uitzending op TV weer teniet gedaan. Vlak voor de uitzending van RTL4 werd de adwords campagne stopgezet, werd door Reinier & Petra de website aangepast en er is toch weer gekozen om de website te laten beheren door het bekende "mannetje". 

Website pagina's werden hernoemd, de eerst zo belangrijke woorden "kokerij & achterhoek" verdwenen van de website, de 404-pagina was verwijderd, kortom ze liepen daardoor veel bezoekers naar aanleiding van de uitzending mis en zorgvuldig opgebouwde vermeldingen bij de zoekmachines bleken ineens niet meer te werken. Jammer want ze waren op de goede weg...

Laat dit uw website niet overkomen net zoals kokerij op de Brusse ! Want in het geval van op de Brusse waren de woorden kokerij & achterhoek erg belangrijk. Maar als die steekwoorden nu niet meer op de site staan, niet in de metatags, niet in een titel of omschrijving, tja dan zult u nooit gevonden worden op die woorden.

Aanmelden bij de zoekmachines

 

Samengevat was dit een veel voorkomend probleem. Er is een website gemaakt (vaak door een  bekende of een familielid) maar er is nooit over nagedacht dat iemand de website moet kunnen vinden. En als je dan de site gevonden hebt, dan moet er minstens een telefoonnummer staan om te bellen naar het restaurant voor informatie of een reservering.

Waarom staat de één bovenaan en is de ander niet te vinden...

  • Wilt u de RTL4 uitzending terug zien?  Klik hier
  • Wilt u ook een Google Campagne? Klik hier
  • Wilt u een goede vermelding bij de zoekmachines, start dan nu uw aanmelding bij de zoekmachines en ontvang een gratis website analyse met tips om uw website direct te verbeteren !
 

aanmelden bij de zoekmachines via metatags

Directe link: kokerij-achterhoek.nlherman den blijker, op de brusse, metatags, herrie gezocht, website, optimalisatie Tags: herman den blijker, op de brusse, metatags, herrie gezocht, website, optimalisatie

© 2017 - Onderdeel van The MetaTags Company BV - Laatste bewerking: 26-06-2017