Terug Gelijk uw website aanmelden

Google.be en Meta-tags

 

Over Google, het gebruik en de invloed van Meta-tags is al heel veel geschreven. Maar toch zetten we nog even de belangrijkste zaken op een rij en geven u wat aanvullende tips voor het gebruik van Google.

Google neemt uw titel en meta description tag 1 op 1 over dus benut deze kans om relevante informatie te tonen. Haal zo uw toekomstige klanten over om op uw vermelding te klikken. Nogmaals het moet wel relevant zijn dus misbruik dit niet.

Hoe ziet Google uw vermelding?

Het is een kwestie van A B C ! Mensen zoeken namelijk met :

  • (A) steekwoorden, als resultaat komt dan de
  • (B) titel in beeld. Dat is die blauwe aanklikbare regel met daaronder de
  • (C) description meta tag. Het wervende tekstje om u over te halen om te klikken.

Google webmaster Tools

Google kent veel ondersteuning online bijvoorbeeld met het bekende Webmaster Tools programma.

Door u hiervoor aan te melden krijgt u een schat aan informatie. Al deze informatie staat bij Google maar wij vragen uw speciale aandacht voor de volgende functies.

Als u klikt op de knop "Diagnostics" dan geeft Google aan welke meta description tag dubbel is, welke er te lang zijn en welke er te kort zijn voor goed gebruik. Ook krijgt u informatie over ontbrekende title-tags, dubbele titels en welke titel te kort is voor goed gebruik. Eigenlijk moeten al deze getallen dus op 0 staan.

 

Google Webmaster Tools

 

Google maakt ook gebruik van uw SiteMap. Hoe u een sitemap kunt maken staat beschreven op www.xml-sitemaps.be


Link

Een tweede belangrijke functie is de manier waarop de Googlebot uw website ziet. Wat zijn inkomende links en hoe ziet de spider bot van Google die inkomende links. Zinnen en zinsdelen, steekwoorden en inhoud worden allemaal meegewogen.

 

Hoe ziet Google uw vermelding?

 

U kunt al deze informatie vinden bij Google op de volgende pagina:

U vindt veel informatie in Google Webmaster Tools

http://www.google.com/webmasters/tools

 

meta-tags - Waar te plaatsen ?

 

Uiteraard mag u de meta-tags op alle pagina's plaatsen, dus niet alleen de eerste index. Zorg er wel voor dat iedere pagina zijn eigen relevante tags krijgt, met steekwoorden en begrippen die betrekking hebben op de inhoud. Het lijkt misschien veel werk om voor iedere pagina aparte meta-tags te verzinnen maar u zult zien dat het werkt.

Hoe lang het vervolgens duurt voordat Google de informatie die staat in de meta-tags overneemt is moeilijk te zeggen. Google spidert je website sneller naarmate je website actueel is, vaak nieuwe informatie heeft, nieuwe pagina en ook inkomende links hier naar toe tellen weer mee. Er zijn websites die google maar 1 keer in het kwartaal zal spideren maar bijvoorbeeld nieuwswebsites komen vaak binnen een minuut al in de index voor. Hoe lang het duurt voordat metatags verschijnen in google is dus moeilijk te zeggen maar reken op een paar weken voor een gemiddelde website.

Google en meta-tags

       
Wist u dat google ook een eigen meta-tag in gebruik heeft, namelijk de meta name googlebot.
  1. Lees verder waarom meta-tags belangrijk zijn en wat zoekmachines er mee doen.
  2. Gebruik de meta-tags generator om juiste meta-tags te maken.
  3. Laat gratis uw website analyseren en krijg professioneel advies van onze experts.
  4. Zorg voor een goede aanmelding bij de zoekmachines en kies 1 van onze pakketten.
       
gratis uitproberen aanmelden
            zoekmachines BE pakket voor 49 uro
            aanmelden zoekmachines EU pakket voor 79 euro
            aanmelden zoekmachines Wereld pakket voor 99,=
            euro aanmelden zoekmachines
gratis uitproberen BE pakket Europa pakket Wereld Pakket
       
meta, name, google, webmaster, tools, metatag Tags: meta, name, google, webmaster, tools, metatag

 

© 2017 - Onderdeel van The MetaTags Company BV - Laatste bewerking: 12-12-2017