Terug Gelijk uw website aanmelden

Facebook Meta Property & het Open Graph Protocol

 

Het Open Graph Protocol stelt je in staat om je webpagina te koppelen met Facebook. Op dit moment kan je een koppeling leggen met zoals Facebook het noemt "real-world things" zoals films, sport-teams, BN-ners of bijvoorbeeld een restaurant.

Door de Open Graph tags toe te voegen aan je normale website pagina's maak je er eigenlijk een Facebook pagina van. Dat wil zeggen dat als iemand de "Like" knop aanklikt er een koppeling komt tussen jouw website en de facebook-gebruiker. Jouw website pagina verschijnt dan in de lijst van "Likes and Interests". Daarna werken automatisch functies zoals site-search en advertenties op basis van de inhoud.

De metatags die je middels het Open Graph Protocol kunt definiëren bepalen hoe je website uiteindelijk getoond wordt op Facebook.

 

open-graph protocol

Maak je van je website Facebook Graph Objects

 

Door de Facebook Graph Objects metatags toe te voegen aan je website kan je precies bepalen hoe een pagina getoond word. Hoe meer metatags je invult hoe beter je pagina's op Facebook komen te staan.

Een voorbeeld van een film-pagina:

 

<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml"
xmlns:og="http://ogp.me/ns#" xmlns:fb="http://www.facebook.com/2008/fbml">
  <head>
   <title>The Rock (1996)</title>
    <meta property="og:title" content="The Rock"/>
    <meta property="og:type" content="movie"/>
    <meta property="og:url" content="http://www.imdb.com/title/tt0117500/"/>
    <meta property="og:image" content="http://ia.media-imdb.com/rock.jpg"/>
    <meta property="og:site_name" content="IMDb"/>
    <meta property="fb:admins" content="USER_ID"/>
    <meta property="og:description" content="A group of U.S. Marines, under command of a renegade general, take over Alcatraz and threaten San Francisco Bay with biological weapons."/>
... </head>
... </html>

 

Het Open Graph protocol is een metatag opgebouwd uit 4 stukken:

  • og:title - de title van het object, in dit voorbeeld "The Rock".
  • og:type - het type object, een film is in dit geval "movie".
  • og:image - De URL van een afbeelding die bij het object hoort. 
  • og:url - De zogenaamde canonical URL van het object.

En als aanvulling daarop een metatag voor een verplicht veld:

  • fb:app_id - een Facebook Platform applicatie ID

Verder adviseert Facebook het gebruik van de volgende metatags:

  • og:site_name - Een voor normale mensen leesbare website naam.
  • og:description - Een korte pakkende wervende tekst die je pagina beschrijft.

 

Facebook werkt op dit moment aan een opvolger van dit systeem maar het in nog in Beta:

Open Graph Beta

 

 

Facebook Meta Property Open Graph Protocol

       
Als je gebruikt maakt van Facebook Share kan je met behulp van je meta-tags invloed uitoefenen op de kopeling naar je site en de weergave van je website.
  1. Lees verder waarom meta-tags belangrijk zijn en wat zoekmachines er mee doen.
  2. Gebruik de meta-tags generator om juiste meta-tags te maken.
  3. Laat gratis uw website analyseren en krijg professioneel advies van onze experts.
  4. Zorg voor een goede aanmelding bij de zoekmachines en kies 1 van onze pakketten.
       
gratis
            uitproberen aanmelden zoekmachines BE pakket
            voor 49 uro
            aanmelden zoekmachines EU pakket
            voor 79 euro aanmelden zoekmachines Wereld pakket
            voor 99,= euro aanmelden zoekmachines
gratis uitproberen BE pakket Europa pakket Wereld Pakket
       
facebook, share,
            metatags, inhoud, delen, deel, tekst, media Tags:  facebook, share, metatags, inhoud, delen, deel, tekst, media

 

© 2017 - Onderdeel van The MetaTags Company BV - Laatste bewerking: 12-12-2017