Terug Gelijk uw website aanmelden

De 7 meest gemaakte fouten bij bloggen

 

Ook bloggers willen graag een vermelding bij de zoekmachines. Echter gaat er wel eens wat mis. Daarom hebben wij een lijstje gemaakt met de 7 meest gemaakte fouten bij het bloggen.

  • Fout nummer 1: Niet de eigenaar zijn van uw blog

U blogt, dus de teksten zijn uw eigendom. Als u uw teksten op 1 van de gratis blogdiensten zet staan daar vaak advertenties omheen waar u niets aan heeft. Kies dus voor een eigen domein en host uw eigen blog.

  • Fout nummer 2: Geen duidelijk doel voor ogen hebben

Dit is een belangrijke vergissing. U bent een blog begonnen maar heeft eigenlijk geen idee wat uw doel is. Vaak sterft de blog dan ook na een paar maanden.

  • Fout nummer 3: U trekt de verkeerde doelgroep aan met de titel van uw blog

Zorg ervoor dat de titel van uw blog duidelijk aangeeft waar uw blog over gaat. Gebruik relevante steekwoorden om de blog te beschrijven. U wilt de juiste lezers aantrekken en er voor zorgen dat zij blijven terugkomen.

  • Fout nummer 4: Geen gebruik maken van keywords

Doe onderzoek naar de keywords die gebruikt worden bij het onderwerp waar u over gaat bloggen. Ken alle belangrijke zoekworden en gebruik deze in uw blog. Vergeet ook niet de meta keywords tag toe te voegen aan uw blog. En meet wat er goed scoort in de zoekmachines en wat niet.

  • Fout nummer 5: Geen description metatag in uw blog

Hoe vertel je de bezoeker in 2 of 3 regels wat ze allemaal op uw blog kunnen vinden? Dat doe je met de zogenaamde meta description tag. Google spreekt vaak over de "Meta Description Meta Descriptions" of "Meta description problems". Eigenlijk alle zoekmachines zoals Google, Yahoo, Bing en Altavista nemen uw description tag 1-op-1 over. En daarmee heeft u direct invloed op de vermelding bij de zoekmachines en het klikgedrag van surfers.

  • Fout nummer 6: Geen plan om bezoekers te krijgen

Uiteraard krijgt u bezoekers op uw blog, u zorgt voor een RSSfeed, sluit u aan bij sociale netwerken maar u zult nog steeds wat aan marketing moeten doen. U weet wat uw doel is dus boor de juiste lezersgroep aan.

  • Fout nummer 7: Teveel op bezoekers richten in plaats van op de inhoud te letten

Een veel gemaakte fout is om zoveel mogelijk bezoekers op uw blog te krijgen. Maar u heeft maar 1 of 2 seconden om indruk te maken op de bezoekers. Zorg dus niet alleen voor een duidelijke structuur van uw blog maar ook voor goede inhoud.

 

En als laatste natuurlijk: uw blog aanmelden bij de zoekmachines !

 

Meta-tags - Waar te plaatsen ?

Zoekmachines zoals Google, Yahoo en Bing maken actief gebruik van uw meta-tags. Uiteraard mag u de meta-tags op alle pagina's plaatsen, dus niet alleen de eerste index. Zorg er wel voor dat iedere pagina zijn eigen relevante tags krijgt, met steekwoorden en begrippen die betrekking hebben op de inhoud. Het lijkt misschien veel werk om voor iedere pagina aparte meta-tags te verzinnen maar u zult zien dat het werkt. Gebruik Meta-tags voor het aanmelden bij de zoekmachines.

Bloggen en Meta-tags - de belangrijkste zaken samengevat

       
Focus dus op een leuke blog die leuk is om te lezen ! En voorzie uw blog van een goede titel per pagina, duidelijke description tag en relevante steekwoorden.
  1. Lees verder waarom meta-tags belangrijk zijn en wat zoekmachines er mee doen.
  2. Gebruik de meta-tags generator om juiste meta-tags te maken.
  3. Laat gratis uw website analyseren en krijg professioneel advies van onze experts.
  4. Zorg voor een goede aanmelding bij de zoekmachines en kies 1 van onze pakketten.
       
gratis
            uitproberen aanmelden zoekmachines BE pakket
            voor 49 uro
            aanmelden zoekmachines EU pakket
            voor 79 euro aanmelden zoekmachines Wereld
            pakket
            voor 99,= euro aanmelden zoekmachines
gratis uitproberen BE pakket Europa pakket Wereld Pakket
       
blog, seo, fouten, optimalisatie, bloggen, blogger, description, titel, bezoek, doelgroep Tags:  blog, seo, fouten, optimalisatie, bloggen, blogger, description, titel, bezoek, doelgroep
© 2017 - Onderdeel van The MetaTags Company BV - Laatste bewerking: 12-12-2017