Terug Gelijk uw website aanmelden

Wat is CTR  - Click through ratio

 

CTR oftewel Click-through ratio is een kreet die is ontstaan in de tijd van de banners. Het is het aantal klikken op een banner of bijvoorbeeld een tekst-link, afgezet tegen het aantal views uitgedrukt in procenten.

En views zijn het aantal keer dat een pagina door iemand is bekeken. Het kan dus zijn dat 1 persoon 1 pagina meerdere keren bekijkt.

views / kliks = % CTR

Stel u heeft een banner op een pagina staan en deze pagina heeft 750 views per dag. De banner wordt dus 750 keer getoond.  Als er uiteindelijk 75 keer op de banner geklikt wordt dan is de Click-through ratio 10% (75/750*100).

En uiteraard is er dan ook nog een CTR per unieke bezoeker. Want 1 bezoeker kan meerdere keren uw banner aanklikken.

CTR en Zoekmachines

 

De afkorting CTR heeft vervolgens ook zijn weg gevonden naar de zoekmachines en de organische resultaten. Dat zijn dus de normale resultaten bij de zoekmachines. De drie grote zoekmachines Google, Bing en  Yahoo! meten de CTR van alle opgegeven zoektermen. Deze zoekmachines willen de meest relevante zoek-resultaten weergeven. De CTR geeft een indicatie welke websites relevant zijn bij bepaalde zoektermen. Hoe meer men klikt op een link, hoe relevanter de pagina, hoe hoger de ranking zal worden.

 

google gebruikt metatags

Zoekmachines zoals Google, Yahoo en Bing nemen de metatags 1-op-1 over. Mensen zoeken namelijk met

  • (A) steekwoorden, als resultaat komt dan de
  • (B) titel in beeld met daaronder de
  • (C) description meta tag.

Die kans wilt u dus niet laten liggen! Want een wervende, pakkende tekst zal zorgen voor meer kliks. Door dus te zorgen voor een pakkende en wervende titel samen met een relevante omschrijving heeft u invloed op het klik-gedrag.

Door een betere en wervende tekst zullen ook meer mensen je vermelding aanklikken en dat geeft een hogere CTR. En laat dat nou weer verschrikkelijk belangrijk zijn voor je ranking en conversie! U kunt de description tag dus commercieel gebruiken.

 

 goede titel + goede description tag = meer kliks = betere CTR -> hogere ranking

 

Maak van uw description tag en pakkende wervende beschrijvende zin. Want zeg nou zelf, wat klikt u als eerste aan?

" Onze homepage "

http://www.description.nl/

 of

" Banketbakker Jansen voor al uw luxe gebak en bruidstaarten - Gratis bezorging "

 

Hoe beter uw CTR hoe hoger u komt te staan in de zoekmachines. En hoe hoger u staat des te meer bezoekers u krijgt. En dan komt u bijna vanzelf komt u in een positieve spiraal terecht. Wist u dat ruim 42% sowieso op het bovenste resultaat klikt bij de zoekmachines ? En meer dan de helft op de eerste of de 2de vermelding bij de zoekresultaten ?

Laat deze kans niet liggen en zorg ervoor dat iedere pagina een relevante titel en relevante meta description tag heeft.

 

meta-tags - Waar te plaatsen ?

 

Uiteraard mag u de meta-tags op alle pagina's plaatsen, dus niet alleen de eerste index. Zorg er wel voor dat iedere pagina zijn eigen relevante tags krijgt, met steekwoorden en begrippen die betrekking hebben op de inhoud. Het lijkt misschien veel werk om voor iedere pagina aparte meta-tags te verzinnen maar u zult zien dat het werkt.

CTR en Meta-tags -  de belangrijkste zaken samengevat

       
Een goede titel plus een relevante meta description tag zorgen voor meer kliks en dus een betere CTR wat weer zal leiden tot een hogere ranking
  1. Lees verder waarom meta-tags belangrijk zijn en wat zoekmachines er mee doen.
  2. Gebruik de meta-tags generator om juiste meta-tags te maken.
  3. Laat gratis uw website analyseren en krijg professioneel advies van onze experts.
  4. Zorg voor een goede aanmelding bij de zoekmachines en kies 1 van onze pakketten.
       
gratis uitproberen
            aanmelden zoekmachines NL pakket
            voor 49 uro aanmelden zoekmachines EU pakket voor 79 euro
            aanmelden zoekmachines Wereld pakket voor 99,=
            euro aanmelden zoekmachines
gratis uitproberen NL pakket Europa pakket Wereld Pakket
       
click, through, ratio, ctr , meta, name, meta-tag Tags: click, through, ratio, ctr , meta, name, meta-tag
© 2017 - Onderdeel van The MetaTags Company BV - Laatste bewerking: 11-12-2017